Internet je plný různých internetových stránek, které přinášejí uživatelům spoustu informací, zajímavostí, produktů i služeb. Můžou nejen číst z pohodlí domova, dozvídat se vše potřebné, ale také nakupovat či objednávat.
K tomu, abyste se i vy s vašimi internetovými stránkami dostali do povědomí uživatelů internetu, zvýšili návštěvnost a byly vaše stránky k nalezení ve vyhledávačích, jsou potřebné seo optimalizace a s nimi spojený webový copywriting. Jde o psaní textů s cílem upoutat pozornost.
O co se jedná?
Především jde o to, aby se uživatelé na vaše stránky opakovaně a hlavně s nadšením vraceli a proto je důležité je pozitivně upoutat. Zajisté vás spíš zaujme stránka, která je poutavá, přehledná a obsah natolik dobře napsaný, že vás baví texty i číst.
Psaní textů a PR článků má za úkol nejen upoutat, ale také prodat produkty a služby, o kterých se v nich píše. Nemáte sice v rukou dané produkty a služby, ale zhmotňujete je pomocí kouzelných slov.
Úkolem těchto slov je upoutat, upozornit, potěšit, oslovit, přimět k nákupu.
Obsahem tohoto procesu je viditelné menu, popisky, představení společnosti či jednotlivce, kontakt atd. Copywriter musí svými texty vlastně prodávat a to tak, aby nešlo o nátlak, ale spíš hravé povídání, které vzbudí důvěru.
A jaké by měly být samotné texty a PR články?
§ Jasné a srozumitelné
§ Stručné
§ Psané v řeči cílové skupiny
§ Vyhovující potřebám zákazníka
§ Originální
§ Aktuální
§ Přehledné
§ Zvýrazněné
Na co si dávat při tomto procesu pozor?
§ Nepsat dlouhé texty a souvětí
§ Neopakovat stejná slova
§ Pozor na gramatiku, pravopis, interpunkci a překlepy
§ Nekopírovat již existující texty
Prostředkem k úspěchu jsou hlavně klíčová slova, kterých volba je velice důležitá a někdy málo znamená víc. K akorátnímu počtu klíčových slov slouží také různé nástroje, díky kterým si můžete ověřit, jestli jich je dost nebo naopak zbytečně hodně.